Bog

Mnogi ljudi vjeruju da postoji Bog. No, malo tko može reći točno što je to Bog.

Jednostavno: pojave se neka svjetla na nebu, i moćni glas izjavi "ja sam Bog!" Kako ćete znati da to nije neki varalica? Neki vanzemaljci? Neka tajna sprava koju ima vojska?

Ljudi obično spominju da je Bog "svemoguć" i to očekuju. Ali kako ćete provjeriti da je netko svemoguć? Nekim ljudima koji danas žive u zabačenim prašumama suvremeni čovjek — naročito ako ima tehniku uz sebe — izgleda svemoguć. Noć postaje dan, planine se buše i ruše, umirući ozdravljaju, opasne životinje se ubijaju na veliku udaljenost...

Tako je recimo jedno pleme na Tihom oceanu (Vanuatu) proglasilo Johna Fruma Bogom. Navodno se radi o nekom avijatičaru.

Kako bismo mi testirali je li netko svemoguć, a ne tek vrlo (ali ograničeno) moćan? Vrlo teško. Što god poželjeli, oni mogu napraviti. Ne možemo ispitati sve, za to treba beskonačno vremena.

Druga mogućnost je da bi čovjek jednostavno znao, osjetio da je netko ili nešto Bog. Dakle, radi se o vlastitom osjećaju.

No, supermoćni vanzemaljci sigurno mogu manipulirati direktno ljudskim osjećajima: neki uređaj se uperi u vašu glavu i vi sve vjerujete.

Ne možemo ustanoviti je li netko ili nešto Bog ili ne.

[nastavlja se]

2 komentara:

  1. Čitam blog, ali mi nikako nije jasno kad je sve to pisano? Zašto nigdje nema datuma? Je li još uvijek "živ" ili je zamro?

    Pozz od agnostice

    OdgovoriIzbriši
  2. Nemam s tim problema. Pojednostavljeno, kad držim oči zatvorene - to sam ja, kad ih otvorim - to je Bog, iako bih radije koristio neki drugi izraz. Lijepo si rekao: Bog je osjećaj, a ja sam odatle Boga zamijenio "religioznim osjećajem". Ne živimo li u postomoderni, tko još treba Boga u obliku osobe :)
    Inače, sve pohvale za blog. Pomalo ti zavidim jer je i meni ideja pisati jednostavno o svemu (jedino što nastojim to činiti književnim jezikom), a ti si to već postigao...
    Isto tako, nisam siguran kao i prethodni komentator jesi li blog ugasio...?

    OdgovoriIzbriši